"Met Revisto worden onze specialisten ook online uw partner!"

Thomas van der Lans

Thomas van der Lans
Advocaat

"Met Revisto worden onze specialisten ook online uw partner!"

Focus op zoekintentie
procent

Focus op zoekintentie

Focus op zoekintentie
procent

CPC - lagere kosten

Focus op zoekintentie
procent

Toename aan advertentie vertoningen

Klantvraag

Als je succesvol bent in je core business wil je dat graag zo houden. Dat betekent focussen op waar je goed in bent èn zichtbaar blijven in een steeds veranderende (online) wereld. Zo kwam Westland Partners bij ons terecht. Want één ding was ze helder: SEO, SEA en data analyse zijn van onschatbaar belang voor elk bedrijf. Dus, Revisto: regel het!

Aanpak & Resultaat

Als ware detectives begonnen we ons zoekwoordenonderzoek. We speuren in zo’n onderzoek naar de meest kansrijke woorden of woordcombinaties. Natuurlijk gericht op de branche van onze klant. Zo focussen we ons op een breed scala aan zoekwoorden rond o.a. ondersteuning bij overname en fusies en erfrecht. Een voorbeeld: we ontdekten dat er veel wordt gezocht naar de woorden ‘erfdeel’ en ‘kindsdeel’. Woorden die passen bij de branche. Goed nieuws, zou je zeggen. Maar zulke populaire woorden zijn knap kostbaar.

Een belangrijke vraag is daarom waarom mensen die woorden zoeken. Hoe specifieker de zoekopdracht, hoe groter de kans op een klant. Niet onbelangrijk, want ‘wildklikkers’ in Google komen je duur te staan. Door slim en strategisch zoekwoorden te kiezen voorkom je torenhoge kosten en krijg je grip op het resultaat. Na verder zoeken bleek dat de zoekopdrachten ‘kindsdeel opeisen’ en ‘advocaat kindsdeel’ daardoor veel interessanter. Het gaat dus niet alleen om zoekvolume, maar vooral om zoekintentie.

opeisen-kindsdeel westland partners

De Strategie

De uitkomsten van het onderzoek verwerkten we samen met Westland Partners in de content van hun site, in ads en in externe content. Door de ontwikkeling in Google dagelijks te volgen en bij te sturen klommen we omhoog in de rankings. Westland Partners werd steeds zichtbaarder. Sterker nog: Westland Partners merkte ook dat er meer business binnen kwam. Niet verkeerd, toch?

Ook de display campagne en remarketing zorgden voor meer zichtbaarheid. Niet alleen lokaal, maar ook landelijk kwam Westland Partners online op de kaart te staan. Het helpt als een organisatie betrokken is bij online zichtbaarheid. Dat is bij Westland Partners zeker het geval. Door intern aan te haken zijn ze onderdeel van het succesvol uitvoeren van verschillende campagnes. Dat zijn pas partners!

Direct in contact

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.