"Revisto ging grondig te werk om de optimalisatie te realiseren. Dit leverde na enkele maanden al snel betere posities in Google op."

Freek Hendriks

Freek Hendriks
Marketing

"Revisto ging grondig te werk om de optimalisatie te realiseren. Dit leverde na enkele maanden al snel betere posities in Google op."

Project feiten

Focus landen
Verschillende

Focus landen

Focus landen
zoekopdr. p/m

in DE naar Edelgeranie

Klantvraag

Ons doel is om op onze website pelargoniumgrandiflorum.com de sierteeltketen (kweker, handel, retail en consument) te informeren en inspireren over de Franse Geranium. Deze bloeiende potplanten worden gekweekt in Nederland in het voorjaar verkocht in heel Europa. Zo’n 1/3 gaat naar Duitsland en ¼ wordt verkocht in Nederland via tuincentra, bloemisten of bouw- en supermarkten. Uiteraard willen wij zoveel mogelijk geïnteresseerden in deze plant, via een zoekopdracht in Google, verwelkomen op onze website. Daarom is het essentieel dat onze site qua structuur en content optimaal is ingericht. 

Aanpak

En zo duik je ineens volle bak in de Franse Geranium. We love our job! Samen met de klant stelden we haalbare doelen. Het seizoen begon namelijk drie maanden na start van de opdracht. Dat klinkt lang (als je denkt aan een heerlijke reis van drie maanden of drie maanden lang niet kunnen internetten), maar online vindbaar worden en blijven kost tijd en onderhoud. 

Franse Geranium in Duitsland

In elk land verschillen de zoektermen en het jargon van elkaar. De Franse Geranium heet in Engeland bijvoorbeeld de de Regal Pelargonium en de Edelgeranie in Duitsland. Dat zorgde voor een internationaal zoekwoordenonderzoek naar deze wonderschone bloem: onze eigen GSI (Geranium Scene Investigation).

Toen was de site aan de beurt. We bekeken de structuur en de content. Daar was nog ruimte voor verbetering. Pelargonium Grandiflorum had veel gave YouTube filmpjes gemaakt, maar de koppeling tussen de site en de filmpjes was niet optimaal. En dat is nou juist essentieel; ook voor je vindbaarheid! 

Winstpunten

We kwamen erachter dat de techniek achter de site niet geschikt was voor internationale vindbaarheid. Toen we daar samen met de webbouwer een aanpassing in deden zag je de rankings ineens verbeteren. Dat is wat ons betreft het leuke aan SEO: stap voor stap zoek je, verbeter je, stuur je bij en groeit je resultaat. 

Verspreiden

In elke branche heb je concurrenten. Zo ook in de Franse Geranium business. Het gaat om gevestigde merken die allemaal aan SEO-optimalisatie doen. Als je de term ‘Franse geranium’ googelt levert dat alleen al in Nederland zo’n 110.000 hits op. In één week op nummer 1 in de Google ranking is dus niet haalbaar. Maar gelukkig was er hoop. Linkbuilding is een beproefde manier om autoriteit op te bouwen als merk. En dus maakten we gebruik van onze eigen sites en gingen aan de slag om eersteklas internationale vermeldingen in Duitsland en de UK te bemachtigen.

Resultaat

Het doel dat we samen stelden was het creëren van meer bekendheid rond de Pelargonium Grandiflorum. Dat is gelukt. En de rankings? Ook die zijn enorm gestegen. In Nederland, maar ook in Duitsland.

Direct in contact

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.