Project feiten

CTR - doorklikpercentage

CPC - lagere kosten

Klanttevredenheid
Klantvraag
Hovenier Allure Tuinen wilde af van ‘wild-klikkers’. Bezoekers die via een advertentie op je site komen maar er eigenlijk niets te zoeken hebben en waar Google wèl een rekening voor stuurt. Het doel van deze opdracht was daarom: minder onnodige kosten, meer kliks en meer resultaat.
Aanpak & Resultaat
Kijk, zo zien we een klantvraag graag: uitdagend en met een helder doel. Door verschillende middelen tegelijkertijd in te zetten zagen we snel effect. De website van Allure Tuinen kreeg een update naar aanleiding van een zoekwoordenonderzoek. Vanuit die aanpassing werd een digitale advertentiecampagne ontwikkeld. Via Google Adwords zorgden we ervoor dat bezoekers op een andere manier getriggerd werden om naar de site te komen. Tijdens de campagne hielden we scherp in de gaten wat er gebeurde en deden direct aanpassingen. Zo gingen de klikkosten binnen Google Adwords met 20% omlaag. En: er kwamen meer aanvragen!