"Sport feeds the brain! Hetgeen Revisto voor ons doet is gelijk aan sport! "


"Sport feeds the brain! Hetgeen Revisto voor ons doet is gelijk aan sport! "

SEO - Meer relevante zoekwoorden
procent

SEO - Meer relevante zoekwoorden

SEO - Meer relevante zoekwoorden
procent

SEA - Vermindering fake-kliks

Klantvraag

We willen dat onze grote showroom online beter zichtbaar wordt, zodat nog meer mensen een kijkje komen nemen en onze apparaten uitproberen.

Aanpak

Het doel van FitForce1 was duidelijk. We gingen direct aan de slag met een bannercampagne, SEO, SEA en data-analyse. Want meer fitte mensen: daar zetten we ons graag voor in!

SEO

Natuurlijk gingen we van start met een nauwkeurig zoekwoordenonderzoek. Want om effectief te adverteren via Google ads moet je weten op welke woorden je mikt. Door strategisch naar surfgedrag, klikgedrag en de statistieken per woord te kijken komen we tot de beste keuzes. Zo bleek ‘hometrainer’ een interessante, maar behoorlijk brede zoekterm. We waren er dus nog niet…

Een ander belangrijk punt om rekening mee te houden is het bereik. Wil een bedrijf zich internationaal, landelijk, regionaal of juist lokaal op de kaart zetten? FitForce1 Naaldwijk richt zich op Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Zeeland en verder. Die geografische input hebben we betrokken bij onze keuzes. Dus hebben we de focus gelegd op een heleboel relevante zoekwoordcombinaties als ‘hometrainer Zuid-Holland’. 

SEA: Bannercampagne

Voor FitForce1 pakten we de bannercampagne op. We plaatsen dan banners op sites als nu.nl, ad.nl en in dit geval natuurlijk ook op sport-gerelateerde apps. De banners komen ook tevoorschijn bij mensen die eerder op de site zijn geweest. Een slimme reminder.

In al onze activiteiten zit data-analyse verweven. Om de bannercampagne optimaal te laten werken, bijvoorbeeld. Zo kwamen we erachter dat er veel frauduleuze kliks waren via de banners. Waar kwamen ze vandaan? We vonden veel buitenlandse kliks en dikke-duimen-kliks via mobiel. Fake-kliks waar je niks aan hebt. Sterker nog: die je bakken met geld kosten. Weg met die ellende! En, niet onbelangrijk, we maakten de advertenties visueel aantrekkelijk voor de doelgroep. Het oog wil ook wat, natuurlijk. 

Landingspagina's

Een goede start: de winkel was nu te vinden via zoekmachines en ads en de banners waren op orde. Maar waar komt de klant terecht als hij klikt? Voldoet dat aan de verwachting en vindt hij wat hij zoekt? Want als een klant klikt en niet vindt wat hij zoekt is hij voorgoed verdwenen.

De site waar je terecht komt als je op een advertentie of zoekresultaat klikt heet een landingspagina. Daarom hebben voor alle subcategorieën aparte landingspagina’s gemaakt. Als je klikt kom je nu daar waar je wilt. Dit alles verhoogt de kans dat een online bezoeker een échte bezoeker wordt van de showroom in Naaldwijk. Precies wat we wilden!

Resultaat

Onze inspanningen zijn direct voelbaar in de portemonnee: we besparen duizenden euro’s aan frauduleuze kliks binnen de bannercampagnes. De vindbaarheid en de naamsbekendheid van FitForce1 zijn omhoog gegaan. Meer relevante bezoekers vinden de website en daardoor de showroom. En nu: volhouden. Want vindbaar zijn is niet één keer keihard trappen op je hometrainer en hem daarna omdopen tot kledingrek. Het betekent elke keer weer je bidon vullen, je handdoek over het stuur gooien, de perfecte playlist aanzetten en op het zadel gaan zitten voor een goede zweetsessie. Online marketing; het is net het echte leven ;-)

Bekijk ook ander werk van Revisto

Hoveniersbedrijf Allure Tuinen

DUWO

Direct in contact

Revisto Online Marketing
Havenstraat 55
2681 LC Monster (Westland)
+31630041143
info@revisto.nl

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.