Project feiten

Advertentie impressies
Miljoen

Advertentie impressies

Advertentie impressies
Procent

Verhoging Social media volgers

Advertentie impressies
Duizend acties

Betrokkenheidsacties

Klantvraag

De voornaamste vraag van DUWO was het positief laden van het merk. Het feit dat de organisatie bijdraagt aan een leuke studententijd verdiende nieuwe aandacht. Een van de belangrijkste activiteiten is het bieden van relevante informatie aan huurders. 

De studenten zijn tenslotte bij ze vanaf het moment van oriëntatie, wanneer ze beginnen met het zoeken van huisvesting, tot het eind van hun studententijd, als ze ‘afzwaaien’. De drempel voor studenten om met hun hulpvraag bij DUWO aan te kloppen, wilden ze graag verder omlaag brengen.

Aanpak

Wij gingen voor DUWO aan de slag met meerdere social media campagnes. Deze richtten we op hun doelgroep: jongeren in de grote studentensteden, waar DUWO accommodaties aanbiedt. We kozen voor een combinatie van video en afbeeldingen. Deze zetten we uit op de kanalen die regelmatig door de doelgroep worden gebruikt, zoals Facebook, Instagram en YouTube.

De content bestond onder andere uit DIY-video's, waarin we lieten zien hoe je zelf met een klein budget een meubel kan opknappen. En ook memes waren onderdeel van de campagne. Door middel van A/B-testen onderzochten we welke materialen het beste resultaat opleverden. Hier gingen we vervolgens mee verder.

De focus lag op studenten die al in contact waren geweest met andere uitingen van DUWO, bijvoorbeeld door een bezoek aan de website. Deze studenten kwamen in een funnel terecht, waarbij ze advertenties te zien kregen die zorgden voor interactie. Degenen die deze interactie aangingen, kregen als volgende advertentie een video te zien. Door zo gericht te targetten, werd het advertentiebudget zeer zorgvuldig besteed en was er sprake van waardevolle interacties.

 

Resultaat

DUWO zag een mooie groei in het aantal volgers op social media. Ook was er een enorme stijging in het aantal vertoningen van de content in vergelijking tot vóór het adverteren, toen er alleen nog sprake was van organische groei.

Er is sinds de campagne veel meer interactie met studenten die bijvoorbeeld een vraag hebben of iets willen aanvragen. De betrokkenheid bij de organisatie is dan ook een stuk groter geworden en de drempel om ze te benaderen veel lager.

Bekijk ook ander werk van Revisto

Koning Sport - sportpoules

Ad├ęsys

Direct in contact

Revisto Online Marketing
Havenstraat 55
2681 LC Monster (Westland)
+31630041143
info@revisto.nl

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.