Facebook adverteren

Facebook, is groot, heel groot. Na de de lancering in 2004 is Facebook zo sterk gegroeid dat het gemiddelde maandelijks actieve gebruikers 2,6 miljard bedraagt. Hoewel het de oorspronkelijke missie was om mensen te helpen in contact te blijven met hun vrienden en familieleden, helpt het tegenwoordig ook bedrijven om hun klanten te bereiken via advertenties. In Nederland zijn er 10,4 miljoen gebruikers. 

Instagram ads

Instagram daarentegen is een jonger platform. Instagram, gelanceerd in 2010, is de thuisbasis voor visuele verhalen voor iedereen: artiesten, beroemdheden, tieners, merken en anderen. Na de lancering won het onmiddellijk aan populariteit en heeft het inmiddels ruim 900 miljoen gebruikers waarvan meer 9,1 miljoen (2021) in Nederland.

Handig hulpmiddel

Als hulpmiddel voor elke bedrijf en marketeer op social media door uitgebreide targetingopties en -tools van moederbedrijf Facebook is zowel Instagram- als Facebook adverteren een effectieve strategie. Toch heeft elk kanaal zijn eigen doelgroep en mogelijkheden. In overleg met jou bepalen we via welke kanalen we jouw doelgroep het beste kunnen bereiken en welke content daar het beste bij past!


Uiteraard gaan we hierbij stapsgewijs aan de slag!

Stap 1: Kennismaking

Stap 2: Bepalen Doelgroepen

Stap 3: Aanmaken en koppelen accounts

Stap 4: Visuele content bepalen

Stap 5: Livegang 

 

Dat wil ik ook wel!

Starten met adverteren of meer rendement uit jouw Facebook of Instgram ads? Laat het ons weten via het contactformulier hieronder! Bellen kan uiteraard ook.

 

 

Direct in contact

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.

Onze referenties

Onze ervaring levert continue leuke samenwerkingen op. We delen deze graag om te laten zien hoe dit heeft bijgedragen aan het ontwikkelen van succesvolle bedrijven en concepten.