Uit recent onderzoek van Google, Ipsos Media CT en Sterling Brands dat de relatie tussen digitale E-commerce mogelijkheden en in-store shopping veel meer met elkaar is verbonden, dan weleens wordt aangenomen. Bij het krijgen van inzicht in de gevolgen van de digitale winkelmogelijkheden op in-store shopping, waren ze in staat om drie gemeenschappelijke retail mythen te ontkrachten. Er is ook geïdentificeerd hoe retailers zich effectief digitaal kunnen verbinden met de consument.

Mythe # 1

Zoekresultaten sturen alleen maar consumenten naar E-commerce sites.

De Realiteit: Zoekresultaten zijn een krachtige manier om de consument naar de winkel te laten komen. In werkelijkheid, is er bij 3 van de 4 mensen die lokale informatie in de zoekresultaten gebruikt, kans dat deze ook de winkel gaan bezoeken.

Mythe # 2:

Eenmaal in de winkel kijken consumenten naar hun smartphone, gaan ze vergelijken en verliest de winkel hun aandacht.

De Realiteit: Retailers kunnen de aandacht van de consument grijpen door de zoekresultaten en hun mobiele site of app. Digitaal is het transformeren van de in-store ervaring voor klanten. Onze studie toont aan dat 42% van de in-store shoppers zoeken naar informatie online, terwijl ze in de winkel zijn. Voor het grootste deel doen ze dit met behulp van zoekmachines (64%). Echter, bijna de helft van de shoppers gaat naar eigen site of app van de retailer. Slechts 30% gaat naar de website of app van een andere retailer. Dit vormt een krachtige kans voor retailers om verbinding te maken met consumenten en te voorkomen dat ze zich tot de concurrentie wenden.

Mythe # 3:

Door de mogelijkheden die er zijn mbt online onderzoek heeft de consument lage verwachtingen van winkels, en gaan ze er slechts naartoe voor een aankoop.

De realiteit; Consumenten bezoeken winkels voor meer dan alleen een aankoop en de verwachtingen die ze hebben van retailers zijn hoger dan voorheen. Ze zijn op zoek naar informatie en een ervaring waardoor een winkel meerwaarde krijgt t.o.v. een E-commerce site. Online mogelijkheden voor winkels Sommige winkeliers vrezen dat de hedendaagse consument zo goed geïnformeerd is, dat ze er alleen komen voor een snelle transactie. Tweeëndertig procent van de shoppers bezoeken winkels als ze voor het eerst na denken over een aankoop, en 33% doet actief onderzoek in de winkels voor meer informatie over een mogelijke aankoop.

Mensen willen het gevoel hebben dat de retailer hen begrijpt, en maatwerk is een manier om dat te bereiken. Shoppers willen winkels met ervaringen op maat en 85% zegt dat ze meer kans maken om een aanschaf te doen in de winkel als er gebruik kan worden gemaakt van gepersonaliseerde coupons en exclusieve aanbiedingen die in de winkel te gebruiken zijn. Zo zouden retailers online deals kunen inzetten die het winkelend publiek ziet op een nabijgelegen locatie. (Bijvoorbeeld 30% korting vandaag alleen bij een winkel in uw buurt!).

De weg die de consument aflegt naar een aankoop wordt steeds mobieler. Retailers die relevante, lokale informatie via search en online aanwezigheid (mobiele app en website) bieden, kunnen zowel het bereik en betrokkenheid vergroten. Tevens zorgt dit er voor om winkelend publiek de winkel in te helpen, en wordt een ervaring op maat gecreëerd wat retailers kan helpen zich te onderscheiden.

Direct in contact

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.