Wat is Display advertising?

Display advertising is een vorm van reclame die te vinden is op websites. Hierbij kunnen verschillende formaten zoals tekst, afbeeldingen, video en audio op partnersites worden ingeladen van bijvoorbeeld Google en Microsoft. Het voornaamste doel van Display Advertising is merkbekendheid en uiteraard is het van betekenis voor de uiteindelijke verkopen


Waarom de Keuze voor Display banners?

Voor klanten ontwikkelt Revisto regionale en (inter)nationale online advertentiecampagnes. Zodoende is er veel ervaring met de opzet van deze campagnes. Ook ging de voorkeur uit naar een visueel medium dat deel uitmaakt van de dienstverlening binnen Revisto. Bovendien kan er zo invloed worden uitgeoefend op;

  • Tijdstippen van verschijnen
  • De regio, provincie of land waarin de advertenties voorbij komen
  • Type websites waarop de advertenties worden geplaatst
  • Demografie (leeftijd, geslacht) van bezoekers
  • Inzicht krijgen in gedrag website bezoekers
  • Advertenties aanpassen na plaatsing
  • Bereiken van mensen die al eerder de website hebben bezocht


Waar werden de advertenties getoond?

Dagelijks werden er afbeeldingen doorgestuurd van mensen die de advertenties voorbij zagen komen op o.a. de AD app, rtlboulevard.nl en Voetbal International website. Hoewel ik over veel zaken controle heb, maar niet over alle content (teksten, afbeeldingen etc.) die om de advertenties heen staat, hieronder een aantal varianten.

  Google advertising


 

Meer vertoningen dan inwoners

Meer advertenties dan inwoners Met bijna 800.000 vertoningen werd ik binnen een aantal weken een “bekende Westlander”. Westland telt 104.396 inwoners (Bron Wikipedia). Dit houdt in dat de advertentie dus een keer of 7 per Westlander vertoond is. Het aantal reacties van mensen die de advertentie voorbij hadden zien komen was niet meer bij te houden en ook niet onbelangrijk, het heeft nieuwe klanten opgeleverd!

Direct in contact

Vul je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.