Adverteren op YouTube

Dagelijks gebruiken 1,1 miljoen Nederlanders Youtube en er dag wordt er wereldwijd meer dan 6 miljard uur aan video bekeken. YouTube is bij uitstek het platform waar mensen komen om hun passies te delen en biedt grote mogelijkheden voor merkbetrokkenheid.

Hoe werkt het adverteren via YouTube?

Via Google Adwords kan er worden geadverteerd in YouTube. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Bezoekers van YouTube kunnen worden geselecteerd op basis van;

  • Zoekwoorden; De advertentie verschijnt als iemand zoekt via relevante zoekwoorden.
  • Demografie;  De advertenties worden vertoond aan mensen op basis van leeftijd en geslacht.
  • Interesse’s; De advertentie wordt vertoond aan mensen die interesses hebben passend bij uw product.

Advertentiemogelijkheden en kosten

De advertentie verschijnt in of naast de video. Dit kan een tekstadvertentie zijn, maar ook een video van uw bedrijf. Net als in Google Adwords betaal je alleen voor de betreffende advertentie als de kijker op de advertentie heeft geklikt.

 

Voordelen YouTube adverteren

  • Voordelig in vergelijking met televisiereclame
  • Specifieke doelgroepen instellen
  • De effectiviteit van de advertenties is te meten
  • Er wordt alleen betaald voor kliks naar uw website of volledig bekeken video advertenties
  • Mogelijkheid om visueel met een video advertentie in beeld te komen.

Meer weten?

Een hoger rendement halen of niet over de benodigde kennis of tijd om AdWords zelf te beheren. ReVisto biedt een gratis review van de huidige campagne aan. Informeer vrijblijvend over de mogelijkheden.